Norge - nötsmör

Fan vilken matblogg det här har blivit! Men jag måste bara visa, igår gjorde jag mina alldra första egengjorda nötsmör! Och varför har jag inte gjort det här tidigare kan man tycka? Så simpelt och enkelt, och utan massa tillsatser och sånt. Naturligare än såhär blir det inte. Det ända du behöver är lite nötter en mixer, och ev lite salt!
Påtal om något annat så åkte understället på imorse när jag skulle ut och gå, är inte det tecken på att sommaren snart är slut så säg? Det har verkligen blivit kallt här i Geiranger de senate dagarna, jag går och huttrar mest hela tiden. Mitt datum för hemresa när du satt också, 24 augusti jobbar jag min sista dag, och 25 rullar bilen hem mot sverige igen. Väldig delade meningar om det.. men jag ska leva i nuet och ta var dag som den kommer. Nästa vecka har vi bara öppet på kvällen, så jag har dagarna lediga, förhoppningsvis ska jag hinna med lite turer då, så den här bloggen fylls av fina tur bilder igen, och inte bilder på massa mat! ha en fin helg allesammans :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0