you can blame it on my crazy heart

Jag bara måste dela med mig av denna goda sallad jag gjorde idag! Syrran skulle komma över på lunch och salladsfreak som jag är så letade jag upp ett gott recept som jag gjorde om lite så det passade mig i smaken! Det är det bästa med sallader, man kan ha i lite vad man själv känner för, och därför tröttnar man alldrig på sallad för man har alltid i ens favorit saker just för tillfället!
Hann med en promenad i förmiddags med i det superfina vädret också ( som nu har förvunnit ). Kan sommaren stanna nån gång eller?? Vi trotsade molnen iallafall och satt ute på balkongen och åt, den var iallafall super god både Fia och Linus, som också kom över gillade den.. och dressingen var svingod :)
 
QUINOASALLAD MED KYCKLING,

BACON OCH MANGODRESSING
 
Blandsallad ( säsongens mix
Quinoa
Gurka
Tomat
Rödlök
Avokado
Fetaost
Broccoli
Sugar snaps
Pinjenötter
Pumpakärnor
Kyckling
Bacon
 
MANGODRESSING
2 dl matyougurt
2 msk mango balsamico
1 msk hounung
1 vitlöksklyfta
salt peppar
 
Jag delade kycklingfilerna och fyllde dom med pesto och parmesanost stekte på lätt på båda sidor och stekte sedan klart dom i ugnen. Kokade quinoan enligt anvisning, skärde alla grönsaker och blandade. Hade i allt i en stor skål förutom kycklingen och baconen som jag la på salladen på tallriken. Blandade alla ingridienser till mangodressingen och hade på över! Ready to serve:) 
 

Kommentarer
Postat av: Meg

Mums! Såg inte helt fel ut :D

Svar: Nej den kan jag rekomendera varmt!! jag lär göra om den!!:)
Sanna Eriksson

2012-06-29 @ 15:57:39
URL: http://megs.blogg.se/
Postat av: Johanna Öberg

ser super gott ut!

2012-06-30 @ 20:29:01
URL: http://asiwantit.blogg.se/
Postat av: Karin FoH

Mmmm lät som en god sallad!

2012-06-30 @ 21:32:36
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0