Hemmagjorda knäckebrön

Mitt projekt denna morgon var att baka knäckebröd! Efter att ha sett det HÄR receptet så har jag länge tänkt bakat egna, men till det krävs tid och mycket ingridienser så när jag hittade det HÄR receptet så var jag bara tvungen att testa!! Och fysatan vad gott det var!! Och så enkelt att göra.. Jag bytte ut majsmjölet mot mandelmjöl då jag inte hade nått majsmjöl hemma.. men nästa gång jag gör dom ska jag testa med majsmjöl och se fall det blir nån skillnad! Åt såklart mina nybakade knäcken till frukost med ägg och cream cheese och skinka! SUPER GODA, gör dom!!!!!
 
 
Min frukost bestod av mina knäckebrön och vitt hallon te!
 
KNÄCKEBRÖD
 
2 dl mandelmjöl ( går med majsmjöl, dinkelmjöl, grahamsmjöl etc... )
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrö
2 tsk chiafrön
0,5 tsk salt
0,5 dl rapsolja
Rör ihop alla ingredienserna i en bunke och häll över 2,5 dl kokande vatten. Rör om. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en plåt. Skär rutor och häll över lite flingsalt. Grädda på 150 grader i drygt en timme!
 
Detta recept går ju att fixa och trixa med i en oändlighet.. ha i andra frön ( jag tillsatte chiafrön ) ha på olika örter, andra kryddor osv..
Jag kommer lätt att fortsätta göra dessa :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Åh, så gott!

2012-07-30 @ 16:23:26
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Johanna

måste vara riktigt gott!:)

var gärna med i veckans blogg och vinn en länk i en vecka :)Gå in på: http://geminaarts.blogg.se/2012/july/veckans-blogg-1-2-3.html
annars får du ha en bra dag!

2012-07-31 @ 10:31:43
URL: http://geminaarts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0