Sälen i Vinter

Nu är det alltså bestämt, som några av er redan vet, andra inte? så åker jag till sälen i vnter och jobbar där. Åker någon gång nästa vecka, beror på när jag fixat skjuts.. och är borta till slutet av april. Jag kan inte säga att det var ett lätt beslut, och jag fick en helg på mig att bestämma mig. Men nu så blir det så och jag kommer nog få kul, eller jag kommer få kul det är jag säker på.. Men fortfarande så finns det ju nackdelar med allt..För det första får jag inte komma hem över jul tex. Och jag är en som är stenhård på traditioner, jag mådde skitsåligt förra julen och tänkte bojkotta den när min släkt bestämde att vi skulle ha julklappsbyte istället för att köpa julklappar till varandra. A bojkotten kommer väll nu iställlet! Kommer bli en dyster jul känner jag...
För det andra så känner jag verkligen att jag sviker laget, jag vet att dom inte har råd att mista en spelare som det ser ut i nuläget, och hoppas verkligen att det löser sig för dom! och jag är verkligen ledsen att jag lämnar er...
För det tredje är det en lång period, längre än jag var i norge, och jag vet ju hur saker och ting förändradets av det och sånt är ju alltid trist För det sista och bland det största är min familj, min syster som inte hinner komma hem innan jag åker!! och som jag saknar henne! min bästa lilla, stora syster

Men ja som sagt, det blri nog kul. jag kommer lära känna massa nya människor.. åka skidor och förhoppningsvis bli bra på det! jag har ett jobb. jag har något att göra på dagarna! Så ja det ska bli väldigt kul att åka med såklart.. Sen ska jaag ju jobba med min kära Emma! nog om det..

Vi hade match idag mot p95 då.. och det var väll ändå lite väntat att vi skulle förlora. men vi stod emot bra och dom vann bara med 6-1, och då måste jag tillägga att vi hade väldigt mycket målchanser vi med, dessuom var våran målvakt köpt, han var från deras lag!! (haha skojja han var faktiskt väldigt grym!) Men creds till mitt lag som verkligen kämpade och spleade riktigt bra! Och tack för en bra match pojkaar!!

Nu blev det här ett super inlägg och a jag är facinerad om nån orkade läsa allt.. Jag ska ialalfall försöka sova nu.. men sov så gott allihoppa :)


Såklart kommer jag sakna busungen med.. som fan
Bild från Tuna idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0