hawaii - Manoa Valley

Hejsan, idag har vi vart på en liten utflykt i skolan. Vi åkte till ett ställe som heter Manoa Valley, där dom har bevarat typ landskapet från förr eller nått sånt, Vi fick veta hur dom byggde byar förr för att lättast kunna överleva med naturens egna resurser, så vi fick bland annat se massa verktyd som dom använde. Vi gick även runt i en gigantiskt trädgård som hade massa saker sparat från för längesen, huset själv var byggt av stenar från lava och var gigantiskt stort! Det var himla fint faktiskt, och det har vart en himla fin dag idag, super varmt Så efter skolan låg jag på stranden ett tag. Imorgon åker alla andra i gruppen iväg till de andra öarna här, vi har ledigt från skolan i 10 dagar nu ,men har beslutat mig för att stänna här och uppleva den här ön lite mera. Det är inte av anledningen att jag inte vill se de andra öarna utan mer för att vissa omständigheter gör att det är bäst att jag stannar här. Jag ska leva livet här och sola och bada varenda dag!
Nästan som att va iväg på en liten semester :D
 
Alla murar och sånt som var på gården var antingen lava, eller korall rev! Sen skulle vi designa våra egna bokomslag, och ska sen skriva i boken lite om den hawianska kulturen!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0