we do not remember days
we remember moments

Godkväll, nu har mammsen precis åkt ifrån mig och jag sitter med min mugg te och ska snart gå och lägga mig! Vi har haft en jättemysig kväll som vi började med att handla ( jätte mysigt va;) ). Vi bestämde oss för att laga Tacogratäng med fet sallad och Gucca, och åh så gott det blev!! Längesen jag år det, men det är så enkelt och så gott! Det ända man behöver göra är att köpa en färdig findus tacogratäng påse, jag vet att det går lika bra att göra själv, och att det säkert är både nyttigare och bättre, men ibland får man vara lat!:)  Efter maten gick vi ut på en kort promenad, och fybövelen vad kallt det blir om kvällarna nu.. säger bara en sak.. HÖST! 
 
Kryper när som hällst ner i min nybäddade säng och ska läsa lite innan jag somnar, upp tidigt för att tvätta imorgon sen får vi se vad jag hittar på min andra lediga dag! Känner att jag fått enheldel uträttat idag iallafall. Och framför allt fått kvaletitstid med mamma! Tack för en toppen kväll!♥
 


TACO GRATÄNG

Med guacamole och sallad
 
köttfärs
creme fraiche
findus taco gratäng's påse
 
Detta är det ända man behöver, man blandar i lite av kryddblandningen med creme fraiche och resten i köttfärsen, jag har även i lite mer taco krydda då jag gillar det kryddstarkt, idag blanadade jag även i lite blandade bönor. När man strekt köttfärsen häller man det i ungssäker form, häller över creme fraiche blandningen så toppade jag med Tomat och mozzarella. Det ska in i ugnen i ca 10 min och under den tiden kan man hacka ordning en god sallad, serverade även detta med en guacamole och tortilla chips... MUMMS!!

PS haha creme fraiche är en av de saker man aldrig vet hur man ska stava till, kollade igenom min text innan jag publicerade det och såg att jag stavat olika på alla 3 ställen jag skrivit det! och fråga mig inte hur jag lyckats med det! efter nu när jag skrivit det 4 gånger rätt kommer jag ändå inte veta hur jag ska stava det nästa gång.. creme FRAICHE!!! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0