zucchini pasta

Hallå, jag bara måste dela med mig av dagens middag som jag bjöd syrran på. Jag testade mig på att göra en zucchini pasta, eller detvill säga äta zucchini istället för pasta och det blev faktiskt himlans smarrigt!! As gott faktiskt, och ett bra alternativ om man känner för att skippa pastan nån dag.. denna maträtt skulle naturligtvis vara god med vanlig pasta också, men jag tycker det är värt att testa med denna lovely grönsak!
 
Syrran gillade det iallafall också, och hon va glad att hon fick mat.. och jag var glad att jag fick sällkap! Så mycket roligare att äta då.. Dessutom kom mamma och pappa förbi på kvällen också helt otippad.. så då fick jag ännu mera sällskap och lite vin idag igen.. De ska va gött att leva;)
 
 
 
ZUCCHINI PASTA MED KYCKLING
 
Zucchini
Kyckling
Pesto
Olivolja
Avokado
Champinjoner
Rödlök
Tomat
Fetaost
Parmesanost
Vitlök
Salt och peppar
 
Jag har inte skrivit ut nått mått då man kan ha i hur mycket man vill av allt, eller a ha i allt man känner för. Men 1 zucchini var nog till 2 pers iallafall. Jag rev iallafall zuccinin till "spagettis" med rivjärn saltade lite och lät stå för att rinna av lite. Stekte på kycklingen lätt och la in i ugnen med pesto och olivolja på. Hackade resterande saker och stekte på lite. Blandade pesto olivolja och vitlök i en skål. Sen stekte jag på zucchinin i smör tillsätte övriga ingridienser och kryddade med salt och peppar.. La sedan upp allt på tallrik med Kycklingen överst rostade lite pinjenötter och hade på över. Voila.. dinner is served!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Turid

Ah så kul med lite variation och mycket nyttigare med:-)

2012-08-15 @ 22:07:10
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0