you know i dream in color and do the things i want

Tja tja bloggen, idag har Pine vart över på middag. Super trevligt och förjävla god mat! haha får man säga så när man själv gjort den? Men den blev faktiskt ritkigt god, jag gjorde en pesto lax i ugn med bulgur och wookade grönsaker. Så jag och Pine satt och mös och gödade oss med mat. Annars idag så har jag jobbat och vart ute och sprungit, usch känner verkligen att pollen-säsongen börjat då ja såfort ja kommer ut blir snuvig som fan, det sämsta med våren fan!! Annars är våren underbar! Nu ligger jag och gottar mig med te och tänkte nog faktiskt lägga mig snart, fick ju inte så överdrivet mycket somn helgen som var.. här har ni iallafall min pestolax!!:)
Pestolax med bulgur!
eftersom vi var 2 st så är reseptet för 2 personer

2 laxfilier
pesto
phiadelphia - vitlök och örter
creme fraiche
kryddor

Lägg 2 laxfilier i en ugnsäker form, krydda dom med citronpeppar. Strö över så mycket pesto som önskans på laxen, jag tog mycket för jag älskar pesto!! Sedan blandade jag lite vitlök-och ört färskost med creme fraiche och tog det över pesto, och krydda med salt och peppar.

Jag valde att servera detta med bulgur men funkar även med pasta, ris, potatis ja vad man känner för helt enkelt.. Gjorde även en fetaoströra till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Langa receptet på fetaoströran, det lät spännande! :)

2012-04-17 @ 11:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0