GB Glace



Jag nämde ju att det skulle vara rätt lugnt idag på jobbet,
och det var det. Så det fick mig och Per att drömma oss tillbaka i tiden och alla glassar som fanns då. Då pratar vi om den tiden då nogger och 88an kostade 9 kr, Cornetton kostade 11, en vanlig magnum för 13 och Daimstruten 15 kr! Den ända glassen som har legat kvar i samma pris längst är egentligen piggelinen..

Men herre vad många glassar man glömt bort men kom ihåg igen, och fick in minnen då man ätit dom och så. En av mina absoluta favoriter som jag verkligen VERKLIGEN saknar är Banana Joe!! Den var himmelsk, gudomlig och aldelses underbar. Banan glass med ett tjockt lager med ljus choklad...Den dagen den kommer tillbaka kommer jag köpa på mig 20 st och hoppa högt av glädje, sen springa 3 varv runt gården!! En annan favorit som togs bort för inte så länge sen är magnum double. Men sen finns de ju några floppar också.. jag menar taco glass?? vem skulle få för sig att köpa en taco glass? sen skulle isåfall behva vård! En glass man alltid envisades köpa fast den inte var någe vidare god var den jävla skattkistan för att man fick nån överraskning med, som inte häller den va nått att hurra för...

 


Kommentarer
Postat av: MADELEINE

Magnum vit är saknad:)

2010-05-20 @ 12:05:52
URL: http://maddeskoldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0