Hawaii - back to school

Då var man tillbaka i skolan igen då! Vår några år sen jag satt i en skolbänk sist. Snart ensådär 4 år sen!? shit jag känner mig ju gammal när jag säger så.. hur som hällst så har vi varit våran första dag i skolan idag, och den verkar sjukt nice! Det är ett väldigt stort universitet med bla. starbucks ( BIG LIKE ) juicy culture, subway, en bar ( ! ) och andra restauranger.. en stor idrottsanläggning och såklart en himla massa männiksor. Kommer nog lära mig hitta där lagom tills jag åker hem, eller hittar dit för den delen.
Haha så lost är jag här.
Hawaii är mycket större än jag trodde, ja för jag trodde i princip bara att det skulle vara en ö med lite palmer några hus och en massa hawianer, jag blev förvånad när mina vänner började prata om köpcentrer och jag oroade mig över att det inte skulle finnas ett enda starbucks här! Haha man kan ju lätt påstå att jag var lite ute och cyklade där.
 
Hursomhällst så gick första skoldagen bra, massa information påengång bara så man är lagom trött i huvudet nu, jag lär somna hur tidigt som hällst idag. Vi fick dessutom läxa första dagen.. TILL IMORGON!! här rivstartar vi påengång märker jag. Vi delades in i 2 grupper, en lite mer ambitiös än den andra, och såklart så hamnade jag i den ambitiösa.. Men tänk possetivt när ja åker härifrån så kommer jag vara grym på Engelska. Dessuto har vi ett straff om vi pratar svenska / danska på lektionen som går ut på att stå och prata engelska framför gruppen, om nått som gruppen bestämmer vad man ska prata om!!
Efter skolan så gick vi iallafall till parken vod stranden och pluggade. Man kan ju inte påstå att det är tråkigt att plugga när man ligger i en fin park med stekande sol. Så jag kommer nog trivas bra med att plugga här.. everyday.
 
Såklart tog man lite "rast" från pluggandet och lekte lite..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0