kladdiga Chokladmuffins med chockladkräm

Jag testade mig på att göra ett par nya muffins, efter att jag hittat det här receptet och kunde helt enkelt inte motstå! Muffinsarna blev gudomligt goda och jag kan rekomendera ALLA att testa dem!
j
 
KLADDIGA CHOCKLADMUFFINS MED CHOCKLADKRÄM, GRÄDDE OCH HALLON
15 små muffins

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt


CHOCKLADKRÄM
50 g smör
1 1/2 msk vetemjöl
1/2 dl strösocker
1 1/2 msk kakao
1 dl mjölk
1 dl grädde

lättvispad grädde
färska hallon


Börja med muffinsarna, sätt ugnen på 175 grader och smält smöret. Vispa ägg och socker poröst ( poröst vad är det? Vi säger tills de blir vitt och fluffigt ) Blande Mjöl, kakao vanlijsocker och salt i en annan bunke och häll sedan i det och smöret i smeten. Fördela i muffinsformarna och grädda dom i ca 13-15 min, ta ut dom och låt svalna! 

Börja sedan med chokladkrämen, smält smöret i en kastrull och rör ner resterande ingridienser och koka på medelhög värme tills smeten tjocknat.. Tryck en grop i de svala muffinsarna och häll i chokladkrämen. Nu kan du antingenvälja att frysa dom ( det gjorde jag var super gott ) eller garnera med grädde och hallon och servera som dom är! 


Som sagt VÄLDIGT GODA så dom är såå värda att testa!!:)

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Sv: Ja, sallad är verkligen gott. Tack så mycket :)

Kladdkakasmuffinsarna ser supergoda ut, mm...

Svar: Det var dom!:)
Sanna Eriksson

2012-07-31 @ 20:37:40
URL: http://michellesundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0