i need dollar baby,
dollar is what i need

Har jag nångång talat om hur mycket jag faktiskt älskar mitt jobb? Att jobba som servitris kan vara bland det roligaste jobb man kan ha, och jag trivs som handen i handsken med det.. Och det som är så kul är när man som servitris får feedback av gästerna. Och idag har jag tex fått höra det av flera stycken.. hur bra det här yrket passar mig, och att jag är så glad och så trevlig! Och man blir så otroligt glad att få höra det, för jag menar dom här personerna skulle inte säga något, om dom inte tyckte så.. det tjänar dom ingenting på! Jag har fått höra väldigt många gånger att det syns att jag älskar mitt jobb, det märks på min utstrålning.. Nu ska ja inte bara sitta och skryta här om hur bra jag är.. men jag vill bara påpeka hur glad man blir att få höra det! Som idag hade jag ett par som sa till mig att jag är en stor del av varför dom kommer och äter på resturangen, visst maten är jätte god man att se hur glad jag är hela tiden är en av anledningarna.. HUR SÖTA!!!?? Sen är ju inte servitris något jobb jag tänkt livnära mig på hela livet.. men eftersom jag älskar det så mycket så tror jag faktiskt att det är något jag alltid kommer ja som extra hela livet, för så mycket folk man möter och så mycket man får i det här yrket.. aa jag vill inte gå miste om det.. 
Men sen är det ju inte bara bra saker med servitris yrket häller.. såklart, alla bra saker har en bakdel med.. så jag tänkte skriva lite plus och lite minus här om vad jag anser i servisebranshen!!
+
+ Alla underbara människor man får träffa under en dag på jobbet
+ Motion.. man springer arslet av sig dag ut och dag in!
+ Styrka! Tallrikar kan vara förbaskat tunga ibland, ofta kommer man på det när man redan lastat på sig och är påväg
+ Maten, man slipper matlåda, och får varje dag äta resturangmat
+ Feedbacken man får.. den slår allt!!
-
 -Slitsamt för kroppen, med allt spring alla tallrikar allt slit och släp
- Man kan ju faktiskt stöta på otrevliga gäster också..
- Maten! Regelbundet.. vad är det? Här äter man när man har tid.. OM man har tid!
- Lönen är ju inte så mycket att hurra för.. och ännu mindre ob! här var väll komunalblablabla eller vilka de nu är som bestämmer det lite för snåla va...
Skador, har ständigt småsår, brännblåsor och blåmärken
 
Men självklart så väger det positiva upp de negativa nått enormt!! Det var allt för mig, nu ska ja sova för en hel dag med jobb väntas imorgon med! Sen öppnar luncherna som vanligt igen på måndag, haha som sagt på min semester men jag har längtata efter luncherna så mycket så ja måste bara jobba då!! Sen får jag semester!! Godnatttt från en glad liten servitris :)
 
Haha japp.. såhär mycket älskar jag mitt jobb!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0