Cookie Dough

Ben and jerrys älskar se hit!! Kan ju inte finnas en enda tjej som inte gillar ben and jerrys glass? Deras halv baked med kakbitar i är ju perfektion! Här har jag testat ett recept på sånna kakbollar, nyttiga sådanna! Japp ni hörde rätt, här kan man frossa cookie dought med gott samvete! Har dock inte provsamakat dom än så jag återkommer om hur dom smakade.. får fika besök alldeles strax så då får vi se vad som tycktes :)
 
 
COOKIE DOUGH BOLLAR
ca 20 st
 
1 pkt kikärtor
3-4 matskedar jordnötssmör
agave sirap 
( cacao nibs
pepparkakskrydda
pinjenötter
hasselnötter )
 
Skölj av kikärtorna noga, mixa med stavmixer, blanda i jordnötssmör och agaven och smaksätt med vad du vill! Jag delade min deg i 2 och smaksatte den ena med cacao nibs och kackade pinjenötter och den andra med pepparkakskrydda och hackade hasselnötter! Såg nu i efterhand att ett recept blandat i fiberhavregryn i smeten också.. man kan mixa och trixa hur man vill!:) Vill ni ha tips på en super bra blogg med massa goda recept kolla här!
Allt från frukostar, mellisar och linucher till desserter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0