1st of december

1 december idag!! Vilket betyder att det räknas som vinter påriktigt, det är 24 dagar kvar till julafton 31 dagar kvar till ett nytt år, första advent imorgon, och ett helt år sen jag satt på en flygplats i kina och var brun som en pepparkaka! 
 
Jag började min morgon i vanlig ordning med en skön morgon promenad, kom lagom hem till julkalendern ( vilket är det bästa med 1a december ) och åt mysig frukost hemma. Jag gjorde min goda chai-latte igen och oj vad god den är! inte alls lika sötsom den man köper! Den måste ni testa.
Dagen planer är att inhandla lite julsaker så mitt hem kan bli jul fint och sen jobba! Ha en fin helg!♥
 
 
CHAI LATTE
 
2 port
5 dlhavredryck
2 kanelstänger
1/2 krm kardemumma kärnor
6 st kryddnejlikor
 
Värm upp mjölken, den ska inte koka och häll i kryddorna i kastrullen och låt dra ett tag. Jag körde några varv med stavmixern efter för att få ett litet skum annar häll upp i kopp och njut, den som vill ha den lite sötare kan tillsätta lite honung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0