Norway

Lite komiskt tycker jag.. att när jag läser min blogg från i somras när jag var i norge skriver jag att vissa dagar är jätte jobbiga och att jag längtar hem, jag saknar saker jag inte borde sakna att jag helt enkelt inte kan sluta tänka på det och längtar bara hem. Och så kände jag, det är en av anledningarna ag skriver blogg, så att jag själv kan gå tillbaka i arkivet och kolla hur jag mådde då både psykiskt och fysiskt.. Känslomässigt kanske ni mina kära läsare har svårare att förstå.. Men när jag ser en text jag skrivit, som kanske inte betyder nått för er men den lilla texten får mig att komma ihåg hur jag mådde då, om jag mådde dåligt över nått och varför! Och ja jag längtade hem många många många gånger, kunde va vad som hällst som fick en att må dåligt en hel dag, en dröm, ett sms eller bara en låt..
Men nu till det komiska, sånna dagar jag hade då, sånna har jag nu.. fast jag längtar tillbaka till Norge då. Jag längtar tillbaka till Norge som fan, till mitt jobb, till min lilla säng, till att ha folk omkring sig 24/7! Jag saknar det fina lanskapet, alla mina vänner, all gemenskap och såklart alla fester. Alla mysiga filmkvällar, lyckan när man var ledig och dte faktiskt var sol, och hur glad man var när man prtata med någon hemmifrån, den goda hotellfrukosten, cookisarna på cafeole och pizzan på laizas Och det är mycket som får mig att sakna. Och det är mycket som får mig att tänka tillbaka på min sommar. och så att ingen ska missförstå mig nu, så trivs jag hemma jag älskar mina kompisar, men på samma sätt som jag trivdes där och hade kul där, har man dagar som man bara vill tillbaka..  jag antar att det alltid kommer kännas så vart man än är, och vad man än gör.. gräset är alltid grönare på andra sidan va??


Ni kanske tycker jag är konsigt, att sakna dethär?


Kommentarer
Postat av: Emma

Inte konstig saknar det jag också men snart åker vi igen :)

2010-11-24 @ 13:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0