Våffeldagen

Hejhej, idag så ska jag jobba, gymma med Anton sen hem till syrran och äta sen ska jag sova där.. För imorgon är både hon och jag ledig så då ska vi hitta på något, haha jasf jag bjöd in mig själv för hon bakade massa i tisdags, bladn annat bröd och jag älskar hemmagjort bröd!!

Idag är det iallafall våffeldagen, alla dessa dagar alltså.. Snart kommer det väll finnas en dag för typ varje sak.. Men visste ni att bvåffeldagen kan ha uppståt av talfel typ? Förutom våffeldagen idag så är det ju marie bebådelsedag(vem nu hon var) Men den blev senare kallad vårfrudagen.. Och därav kan våffeldagen kommit.. att folk typ sa fel, Inget som är säkert men kanske :)

haha men det var som när jag var liten och man höll på med toalettspeglar och sånt där ni vet? Med svarta madamm och grejjer..Men en av grejerna var iallafall att man skulel ta vatten på toalettspegeln och släcka lampan och stå och kolla in i spegeln, man skulle då se jesus bild. Men jag gick alltid och trodde att det var jesus BIL man kunde se!! Det var nu för bara något år sen jag när jag och en kompis pratade om det där som jag fick reda på att jag hade trott fel, Men det roliga är att jag verkligen tyckte att jag såg hans bil i spegeln varje gång jag kollade.. det är synd om mig:(

Ha en great dag nu ska ja draaa!!
PUSS OCH KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0