När jag blir grå

Varning för aggro inlägg... jag måste bara skriva om något som jag stör mig på så oerhört mycket... Jag vill bara klarlägga att jag inte menar nån specifik i det här inlägget, utan skriver bara i almänhet!!

Vad är det då jag är irriterad på?.. Jo kompisar som man bestämt något med med sen ställer in samma dag! Det kan vara av olika anledningar som jobb, eller dom har inga pengar eller dom orkar inte.. a många anledningar finns det och vissa är mer acceptabla än andra.. Men om det har hänt ett antal gånger så blir man irriterad även av dom "bra" anledningarna om man säger så! Det är flera gånger jag tackat nej till jobb tider för att jag ska träffa en jag kanske int träffat på länge, men sen visar det sig i slutändan att personen i fråga måste hoppa in och jobba...

Jag prioriterar mina vänner först och väljer hällre en fika med en kompis än ett jobb pass i vissa tillfällen, eftersom jag jobbar så mycket som jag gör just nu så har jag inte tid att ses så mycker så extratiderna känner jag att jag kan hoppa över ibland!

Men det jag menar är att jag blir irriterad när folk gör så, och det vet jag att jag inte är den ända om.. Visst man kanske inte vill tacka nej till jobb för att man vill ha pengar, eller att man nyligen har börjat och man vill visa vad man går för! MEN.. att tacka nej till jobb för att man har andra planer är ändå en rätt ok ursäkt till att inte jobba... Chefen ska inte ens behöva fråga vad man ska göra om man säger att man inte kan jobba!!

Men som jag sa så menar jag verkligen inte en specifik person nu, utan rätt många i helhet!! Alla som känner sig träffade helt enkelt, men jag menar absolut absolut inte att jag har något emot dom eller nått, jag är inte arg eller hatar dom inte. Men just en sen grej kan jag störa mig på!!

Jag hittade förövrigt min pappa i solen på ballkongen med en kall öl.... Vårtecken!!


Kommentarer
Postat av: H

Fortfarande så att det är olika på olika jobb. Min chef frågar ALLTID vad man ska göra istället. OM man är riktiga vänner ska vännen ifråga acceptera och förstå att jobbet faktiskt ska gå före om man inte ha något annat eller inte får så många tider istället för att fjanta sig och blir sur. Då är det väl bara att planera in en annan dag. Alla har inte två jobb som du sanna, vissa kanske vill behålla det man har och få så mycket tider som möjligt och inte bara rätta sig efter sina vänners scheman.

2010-03-07 @ 10:29:08
Postat av: Sofia

ALltså, här vad det någon som tog åt sig fast det stod att det inte var riktat till någon speciell. Jag står helt bakom Sanna i denna frågan, hon tackar ofta nej för att hon anser att det är viktigt att finnas där för sina vänner också. Sanna är inte trög klart hon har överseende med en edgångs företeelse men hände det flera gånger skulle jag fråga mig vad jag egentligen betyder för den andra personen. Har man bestämt så har man, då är det taskigt att hoppa in och jobba när den andra tackat nej just för att träffat dig!!! men men ville bara säga vad jag tycker:)

2010-03-07 @ 18:16:57
Postat av: Sanna

Tack fia!! Och som jag sa så menade jag ingen speciell i detta inlägg så jag tänker inte försvara mig! Och som jag skrev i texten så är jag inte sur!?? Men man får faktiskt bli besviken...

2010-03-07 @ 20:40:23
URL: http://sanneri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0