Ett under att jag kom fram

Resan idag gick bra, faktiskt så klaradse jag mig alldeles utmärkt själv (och med hjälp av dem jag fråga, vilket var väldigt många)! Jag åkte 2 flyg, 3 bussar och en färja och jag lyckades ta mig till Geiranger på det.. helt otroligt! det är väll inte så svårt, eller varför skulle inte det gå bra för kan endel tycka.. men då kan jag säga att imorse när mamma och pappa följde med mig när jag löste in biljetten visste jag inte vart jag skulle.. Pappa kollade på mig som att jag var dum i huvudet och sa det står ju gatenr på biljetten! Jaha hoppsan!! sånt håller jag aldrig koll på det gör alltid den jag åker med! Så dom såg inte så jätte pigga på att släppa iväg mig direkt! hehe

Sen mina sms till Tobbe när jag började närma mig såg uingefär ut såhär " Vi ska åka färja nu snart sen ska ja byta buss där sen är jag framme" "nehe vi skulle tydligen inte åka färja, vi får se när jag kommer fram" Anledningarna till dom här smsen var att jag förstår inte norska så bra än och jag uppfattar bara vissa ord! Jag hade pratat mycket med chaffören och tyckte att jag hade förstått han, men nej!! Därför var det här ingen lätt match för mig!!

Nu är jag iallafall framme och jag är helt slut, jagbörjar jobba imorgon redan och det ska bli kul.. vädret här var helt ok.. inte sommar men inte hälller 3 grader och snö THANK GOD Människorna här verkar iallafall trevliga så jag tror jag kommer få en bra sommar :)

PUSSS OCH GODNATTT


Det är så himla fint att åka i bergen


Där nere där bebyggelsen är bor jag! Inga roliga vägar att ta sig ner på



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0