Matchslagsmål

Imorse när jag skummade igenom tidningen så såg man olika rubriker som att torshälla krossade ssl-laget tyresö, det går bra för guif och så vidare, men det var en rubrik jag fastnade för.. polisanmälningar efter innebandymatch.

Jag läste igenom artikeln och skulle se fall jag kom fram till någomtimg, men dom nämna inga lag eller namn, så det var ju tråkigt tänkte jag, men hade ingen som helst tanke på att det kunde vara ett torshälla lag. Men i artikeln stod det att polisen fick kallas till platsen för bråket. När jag kommer till jobbet senare så har vi tidningen folket där, och där stod det en ännu större artikel med bild på ellfolk arena (torshällas hemmahall). När jag läste den artikeln stod det att det var en match mellan torshällas h6 och södertälje.. Ett torshälla lag i en sånt här bråk tänkte jag, vad pinsamt!!! men sen när jag läser att det var det andra laget som började och att han som slogs från torshälla i princip bara försvarade sin kompis, som blivit nerslagen.. Men ändå, det är rätt pinsamt att en match kan urarta sig så pass mycket att polisen får kallas till platsen. Vad ska till för att man ska kunna dra in ett slagsmål i en match? Visst jag har spelat vissa hatmatcher men det är aldrig så alvarligt att jag skulle kunna gå och slå ner någon för det.. Jag tar ut det på plan istället och blir ännu mer peppad av det.. endel säger att det är en skillnad på tjejer och killar på så sätt, men ärligt talat så tycker jag det är så jävla larvigt.. så skärpning till alla er som slåss på matcher!!! Ta ut det på plan istället :)

Själv så har jag blivit sjuk.. därför jag var ovanligt död igår, vaknade upp imorse med värsta huvudvärken och ont i halsen, tog mig ändå till jobbet och jobbade mina timmar men nu är jag hemma och ligger i sängen med en kopp te och tycker synd om mig... Här kommer jag tillbringa resten av min kväll!!

Det var väll allt jag hade på hjärtat, hoppas allt är bra med alla andra iallafall, och om nån vet vem av torshälla spelarna som slogs kan väll säga det till mig för jag är nyfiken (A) hehe

PUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0