Som ett barn

Nu innan jag somnar tänkte jag skriva lite om hur nervös och glad man va inför den här dagen när man var liten. Nu menar jag inte den religösa parten med jesus och korsfästelsen och det där.. utan påsk.. efetrsom jag firar påsk på långfredagen så räknar jag att det är påsk imorogn.

Och då låg man ialalfall jätte spänd för man visste aldrig vad man skulle få i sitt påskägg, a förutom godis då.. Som en liten mini julafton.. Varje morgon när vi vaknade fick ci ialalfall en karta, kan tillägga att vi alltid bott i lägenhet så vi har aldrig kunnat leta efter ägg i trädgården.. Utan vi fick en karta över lägenheten med ett kryss på, när man väl hittat det krysset, och ja det var svårt när man var liten.. så ledde den till en annan karta och såvidare tills man tillslut fann påskägget!!

Ibland var dom så dumma att dom la in det på linus rum, och han låg alltid och sov för han ville aldrig leta efter nåra ägg.. men då fick man gå in dit och han blev inte glad när han blev väckt kan jag säga..

Men sen under dagen så målade vi massa ägg och hade vanlig påskmiddag och så..

Sen gick vi ju såklart påskkärringar.. varje år, med massa egengjorda påskkort. Vi fick massa godis, frukt och pengar.. Men vad är grejen nu? vi har inte haft nån påskkärring här på flera år... tycker inte barn det är roligt eller? Jag älskar små påskkärrikngar och har inget emot att bjuda på mitt godis:)

Nu ska jag sova och hoppas på att mamma och pappa vill börja med kartorna igen! hehe

Det jag ville komma till är att jag är nervös för imorogn fast jag vet atta jag bara kommer få godis i mitt ägg, om ens det...!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0